söndag 27 oktober 2013

اطلاعیە کومەلە زحمتکشان کردستان




اطلاعیە کومەلە زحمتکشان کردستان
دربارە موج جدید اعدام‌های سیاسی در ایران
دیروز جمهوری اسلامی اعلام نمود بە تلافی کشتە شدن 14 مرزبان رژیم در جریان یک درگیری در سیستان و بلوچستان 16 نفر از فعالین سیاسی و مدنی را اعدام نمودە است.
هم‌چنین، دیروز در کردستان دو تن از فعالین مدنی "حبیب اللە گلپری‌پور و رضا اسماعیلی" اعدام شدند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در مورد اعدام ها گفته است: "این اعدام ها در پاسخ به اقدام شب گذشته آنها بود. قبلا به آنها اعلام کرده بودیم که اگر اقدام کنند قطعا پاسخش را خواهند گرفت و اعدام های صبح امروز تنها یکی از پاسخ های ما به آنها بود."این کردار و این نوع اعلام در جمهوری اسلامی یکی از گستاخانە‌ترین موضعگیریها برای سرکوب مردم و حملە بە حقوق انسانی و آزادیهای مدنی است. گمانی نیست در انتخاب این بیان مقامات جمهوری اسلامی قصد و عمد معینی دارند. آنها در اصل بە مردم ایران پیام میدهند: "تمام زندانیان سیاسی و مدنی، همە فرزندان زندانی شما جانشان گروگان ماست. کوچکترین مقابلە و اعتراض بە رژیم جانشان را بە خطر می‌اندازد"، این پیام گستاخانە حاوی این نیز هست کە دادگاە و قانون و محاکمە پشیزی ارزش ندارد. هرگاە حاکمان رژیم ارادە کنند، اعدام و کشتار راە می‌اندازند. این همان روشی است کە بعد از اتمام جنگ ایران و عراق در سال 1367 دی پیش گرفتند. این رویداد آئینە تمامی جمهوری اسلامی و حکومت روحانی است. واقعیت و نهاد رژیم بە روشنی در آن نمایان است.
حیات این رژیم بە کشتار و سرکوب و تثبیت دیکتاتوری بستە است. ضروری است همە جریانات سیاسی و مردم مبارز ایران در برابر این بیان و موضعگیری گستاخانە نسبت بە سرکوب مردم و آزادیها، اقدامات جدی در دستور کار قرار دهند و بکوشیم تا اعتراضات در داخل و خارج در برابر این سرکوب وحشیانە پاگرفتە و گسترش یابد. کومەلە چە در کردستان و چە در سطح سراسری آمادگی هر نوع همکاری بە این منظور را دارد و از هر نوع اقدام سیاسی اعتراضی پشتیبانی نمودە و برای سازماندهی آن میکوشد.
کومەلە زحمتکشان کردستان
پنجم آبان ماە 1382 / 27 اکتبر 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar