tisdag 11 september 2012

ابوالحسن بنی‌صدر از مردم کُردستان عذرخواهی کند

سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان خطاب به نخستین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب 57، نامه‌ای سرگشاده منتشر کرده است.
در این نامه که امروز انتشار یافته از ابوالحسن بنی‌صدر خواسته شده که در قبال جفاها و بی‌عدالتی‌ها که در حق مردم کُردستان ایران طی دوران حضور و نقش وی در اوایل انقلاب به مردم کُردستان روا داشته‌اند، غذرخواهی نماید.

نامه همچنین از فعالان حقوق‌بشر می‌خواهد که در خصوص نقش و حضور مؤثر بنی‌صدر در کشتار مردم بی‌دفاع کُردستان در سال‌های ریاست جمهوری ایشان، به جمع‌آوری اسناد و مدارک اقدام کنند.

متن این نامه که از سوی سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان صادر و در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا قرار گرفته است در پی می‌آید:

ابوالحسن بنی‌صدر از مردم کُردستان عذرخواهی کند

جناب آقای ابوالحسن بنی‌صدر در روزهای اخیر نامه‌ای از شما در باب خطر تجزیه‌ی ایران و ترس از دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران منتشر شد، این واقعیت بار دیگر بر همگان روشن شد که ذهنیت استبدادی که معلول گفتمان تک منطق و توتالیتر می‌باشد بار دیگر حق تعیین سرنوشت را که از حقوق انسانی و ابتدایی یک ملت است را به بهانه‌ی تجزیه طلبی مورد حمله قرار داده است.


جناب آقای بنی‌صدر، اولین رییس جمهور اسلامی ایران!

ایرانیان و جهانیان نیک می‌دانند که بواسطه‌ی حضور و نقش شما در اوایل انقلاب به عنوان فرماندهی کل قوا چه خون‌هایی در کُردستان ریخته شد. صدها نفر اعدام، تبعید و جلای وطن کردند. نگاه شما به مسائل کُردستان نگاه امنیتی با برخورد سخت افزاری را به مثابه‌ی یک راه حل برای حل بحران آن زمان تجویز نمود، اکنون به واسطه‌ی اقدامات شما خسارت‌های جبران ناپذیری بر جان، مال و آبروی مردم کُردستان وارد آمده است.


جناب آقای ابوالحسن بنی‌صدر جامعه‌ی دموکرات نیازمند افراد دموکرات است. وظیفه‌ی اخلاقی و انسانی شماست تا درقبال آن همه جفاها و بی‌عدالتی‌ها که در حق مردم کُردستان ایران روا داشتید از مردم کُرد در ایران عذرخواهی نمایید و پاسخگوی اقدامات خود در یک دادگاه صالح باشید.


سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان از تمامی جریان‌ها، فعالان مدنی و حقوق‌بشری درخواست می‌کند تا نسبت به جمع‌آوری اسناد و مدارک در خصوص نقش و حضور مؤثر جناب آقای ابوالحسن بنی‌صدر رییس جمهور وقت ایران در کشتار مردم بی‌دفاع کُردستان در سال‌های ریاست جمهوری ایشان را به دبیرخانه‌ی سازمان دفاع از حقوق‌بشر در کُردستان ارسال نمایند تا مقدمات طرح شکایت حقوقی علیه ایشان در دادگاه حقوق‌بشر اروپا فراهم شود.


سازمان حقوق‌بشر کُردستان همچنین از عموم شهروندان کُردستان و ایران درخواست می‌کند تا اسناد و مدارک مربوط به نقش و حضور مؤثر سایر افراد و عاملان کشتار مردم کُردستان را به دبیرخانه این سازمان ارسال کنند.

سازمان دفاع از حقوق‌بشر کردستان
سه شنبه 11سپتامبر 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar