söndag 14 oktober 2012

اروپا با اعمال مجازات های جدید بخش مخابرات ایران را نیز نشانه می رود


به گزارش منابع دیپلماتیک سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه 12-10-2012 طی اجتماعی در بروکسل در مورد اعمال تحریم های جدیدی علیه ایران در زمینه شبکه بانکی، صنایع نفت و گاز و بازرگانی به توافق رسیده اند.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانس پرس گفت که وزرای خارجه اروپا روز دوشنبه آینده درباره وضع دور جدید تحریم ها علیه تهران، رسما تصمیم خواهند گرفت.

تحریم بخش مخابرات، گاز و فلزات

این دیپلمات افزود اتحادیه اروپا برای اولین بار بخش مخابرات را نشان خواهد رفت، به ویژه اینکه سازمان های وابسته به این "بخشِ مشکوک" رژیم ایران را تامین مالی می کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز این تحریم ها شامل ممنوعیت واردات گاز طبیعی از ایران و نیز ممنوعیت صادرات فلزات به این کشور خواهد شد.

همچنین گفته شده است که تحریم های جدید علیه ایران، تمدید تضمین‌های کوتاه مدت تجاری با ایران را ممنوع خواهد کرد.

بر اساس گزارشهای دریافتی این محدودیت ها شامل ممنوعیت صادرات موادی مانند گرافیت و آلومینیوم خواهد شد که از آنها می توان در برنامه هسته ای و موشکی استفاده کرد.

همچنین قرار است تحریم های دیگری از جمله ممنوعیت ثبت کشتی های ایرانی و منع فروش نفتکش های جدید به این کشور و بلوکه کردن دارایی 30 شرکت فعال در زمینه های نفتی و بانکی به تصویب وزرای خارجه اتحادیه اروپا برسد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar