onsdag 11 juli 2012

ابلاغ حکم اعدام پنج شهروند اهوازی


حکم اعدام ۵ فعال سیاسی که در زندان این شهر بسر می‌برند به ایشان ابلاغ شد. این پنج نفر به حکم دادگاه اعتراض کرده و قرار است بزودی لایحه اعتراضیه خود را تسلیم نمایند. یکی از ایشان بدون داشتن وکیل محکوم به مرگ شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام ۵ فعال سیاسی شهر اهواز روز یکشنبه ۱۸ تیرماه به ایشان ابلاغ شد.

هر ۵ نفر به این حکم که از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی سید محمد باقر موسوی صادر گردیده اعتراض نموده و قرار است بزودی لایحه اعتراضیه خود را نیز تسلیم دادگاه نمایند.
محمد على عمورى، هادى راشدى، هاشم شعبانى، جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه، پنج نفرى هستند که از ساکنان منطقه خلفیه واقع در شرق شهر اهواز مى باشند.
گفتنی است، هاشم شعبانی بدلیل فقر مالی از حق داشتن وکیل در جلسات دادگاه محروم بوده است و این در حالی است که دادگاه باید در اینگونه موارد وکیل تسخیری در اختیار متهم قرار دهد.
اتهامات این افراد اقدام علیه امنیت ملی از طریق محاربه با خدا و رسول عنوان شده است.
علاوه بر این حکم حبس عبدالرحمان عساکره و اسماعیل عبیات نیز صادر شد که طی این حکم عبدالرحمان به ۲۰ سال و اسماعیل به ۵ سال زندان محکوم شدند.
لازم به ذکر است که در خرداد ماه سال جاری نیز ۴ زندانی سیاسی عرب از مناطق جنوب غرب ایران با همین اتهام‌ها اعدام شدند که سه نفر از آن‌ها برادر بوده‌اند.
علی عمورى دارای دانشنامه مهندسی دانشگاه صنعتى اصفهان می‌باشد و. چندین جشنواره فرهنگى را تاکنون مدیریت کرده است. او سردبیرى نشریه دانشجویى «تراث» (میراث) به زبان عربى را در اصفهان بر عهده داشت.
هاشم شعبانى نیز دبیر زبان و ادبیات عرب بوده است. او دانشجوى علوم سیاسى در سطح کارشناسى ارشد بوده و از شعراى معروف منطقه به شمار مى رفت.
هادى راشدى دیگر فعال عرب ایرانى مهندس شیمى و از جمله کار‌هایش برگزارى کلاسهاى رایگان براى دانش آموزان بود که به دلیل تفاوت زبانى دچار عقب ماندگى درسى مى شدند.
جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه دو برادرى هستند که یکى از آن‌ها هنگام بازداشت، خدمت سربازى‌اش را انجام مى داد. هر دو برادر در مناسبت‌ها و فعالیت هاى اجتماعى فعال بوده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar