onsdag 11 juli 2012



بیانیە شمارە ٤:  کبودوند ٤٦ روز است در اعتصاب غذا است و از خوردن هرنوع غذا و گرفتن سرم امتناع می کند
کبودوند با انگشت گذاشتن روی کمترین حق قانونی زندانیان کرد یعنی «مرخصی از زندان»، بعد از سپری کردن ١/٢ زمان محکومیت خود(٥ سال)، ملاقات و رسیدگی بە بیماری فرزند خویش را درخواست کردە است.
کبودوند بعد از نوشتن دست کم ١٠ نامە برای مرخصی جهت معالجە خود و ملاقات پژمان فرزند بیمارش، از ٦ خرداد ماە دست بە اعتصاب غذا زدە است. بر اثر این اعتصاب دوهفتە است کە بە عفونت کلیوی نیز دچار شدە و چند بار نیز جهت مداوا بەدرمانگاە بردە شدە است. تا بحال کبودوند از پذیرفتن توصیە پزشکان درمانگاە و گرفتن سرم غذایی خودداری کردە است. کمپین و خانوادە کبودوند از هفتە پیش درخواست توقف این اعتصاب غذا را کردەاند و در این راستا پژمان نیز آمادە بود با حال بیمار خود بە ملاقات پدر رفتە و از او تقاضآ کند کە اعتصاب خود را متوقف سازد. اما دیروز تندرستی پژمان برای ملاقات و رفتن بە زندان مساعد نبود. پریناز حسنی بعد از ملاقات دیروز در زندان اوین با کبودوند، وضعیت همسر خود را بسیار نگران کنندە توصیف کرد و گفت:» چشمهای کبودوند گود رفتە بود، و بشدت ضعف جسمی داشت».
پشتیبانی همە جانبە نهادها و فعالین مدنی و سیاسی کرد و همبستگی جامعە حقوق بشری ایرانیدر طی این مدت ابعاد گستردەای داشتە است. حمایتها از خواست محمد صدیق کبودوند چە در داخل و چە در خارج کردستان از یک طرف ناشی از اهمیت بنیانگذار سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان برای  مردم حق شناس است و از طرفی در جهت افشای تبعیض نهادینە و فشارهای مضاعف بر زندانیان کرد در ایران است.
کمپین حمایت از کبودوند بار دیگر ضمن تاکید بر خواستە کبودوند مبنی بر ملاقات فرزند خود و برخورداری قانونی از مرخصی زندان کە کمترین درخواست یک زندانی سیاسی و حقی قانونی است، از همە افراد و نهادهای مدنی و حقوق بشری درخواست می کند کە با پیگیری درخواست کبودوند  و همبستگی با وی، رفتار غیر قانونی مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی در قبال پایەگذار سازمان حقوق بشر کردستان و دیگر زندنیان سیاسی کرد را محکوم کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar