torsdag 19 juli 2012

افزایش و فشار گرانی در ایران


بالا رفتن قیمت ها نشان از تأثیر تحریم هایی است که به دلیل برنامه اتمی ایران بر اقتصاد کشور فشار وارد می کند و مردم مجبورند مرغ را به قیمت ۷۰۰۰ تومان که سه برابر قیمت سال گذشته است بخرند. افزایش قیمت مشابه برای گوشت قرمز، میوه و سبزیجات گزارش شده است.
همه روزه بسیاری از مردان و زنانی که سرپرستی یک خانواده را بر عهده دارند، از کار اخراج شده و برای مدت نا معلومی  بیکار خواهند ماند، این در حالی است که حقوق کارگران زحمتکش را چنده ماه به چند ماه پرداخت نمی کنند. افزایش نرخ تورم، تعطیلی کارخانجات و گرانی،
 امان از کارگران بریده است و هزاران هزار خانواده شب و روز در گرسنگی به سر می برند و سختی و رنج بسیاری را تحمل می کنند.
بیشتر کودکان در خانواده کارگران، مریض احوال و بی حالند.
آن بینوایان به دلیل نخوردن مواد مقوی و مورد نیاز بدن، به علت گرانی آن ها و بیکاری پدر و مادرشان، رنگ به رخ شان نمانده است و سرپرست چنان خانواده ای زیر بدترین فشارهای روحی و روانی قرار دارد و بی شک گرفتار درد ها و مشکلات عصبی گشته است.
 حال، در این شرایط هولناک که از کارگران زحمتکش ایرانی چون برده هایی بی جیره و مواجب بیگاری می کشند و سر آخر نیز ده ماه حقوقشان را پرداخت نمی کنند و کارگران شرمنده روی همسر و فرزندان شان می شوند.
مردم فقیر و تهی دست ایران که در بد ترین شرایط اقتصادی و تحت شدید ترین و سخت ترین تحریم هایی قرار دارند که همگی شان تأثیر مستقیم بر روی زندگی روزمره مردم عادی داشته و دارد و شوم بختانه رژیم و مزدورانش از این تحریم ها کمترین آسیبی بدیشان وارد نشده و نمی شود؛ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar