torsdag 19 juli 2012

اقدام نیروهای انتظامی برای جمع آوری ماهواره ها


 نیروی انتظامی از ۲۰ تیر ماه سال جاری یک عملیات گسترده برای جمع آوری آنتن های ماهواره ای آغاز کرده و برای تعدادی از شهروندانی که در منازل مسکونی آنان آنتن ماهواره ای یافته شده پرونده قضایی تشکیل شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروی انتظامی بنا به دستور شورای تامین استان (متشکل از استاندار ودیگر مقامات امنیتی) اقدام به جمع آوری آنتن های ماهواره ای کرده است.
برنامه های دولت برای محدود کردن سایر مردم از دسترسی به اطلاعات عمومی از طریق ماهواره و اینترنت گسترش یافته است. وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی در مصاحبه ای اعلام کرد که از شهریور ماه آینده اینترنت ملی در ایران راه اندازی خواهد شد.
هدف از راه اندازی اینترنت ملی ممانعت از تماس کاربران داخل با خارج از کشور وعدم استفاده از اطلاعات موجود در فضای مجازی است. کارشناسان ارتباطات معتقدند اینترنت ملی به کلی مفهوم اینترنت را ندارد و یک شبکه داخلی است.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می باشد.
ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.
بخشی از بند ۲۵ اعلامیه هزاره: آزادی رسانه ها برای اجرای نقش اساسی آنها و نیز حق مردم برای دسترسی به اطلاعات را تضمین کنیم .

بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی‌توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
بند ۲ ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس نباید در زندگی خصوصی و خانواده و اقامتگاه یا مکاتبات مورد مداخلات خودسرانه (بدون مجوز) یا خلاف قانون قرارگیرد و همچنین شرافت و حیثیت او نباید مورد تعرض غیر قانونی واقع شود.
اصل ۲۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی: حیثیت‌، جان‌، مال‌، حقوق، مسکن و شغل‌اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar