lördag 2 juni 2012

پنجمین سال حبس انور حسین‌پناهی، زندانی کرد، بدون مرخصی


کمیته گزارشگران حقوق بشر-
انور حسین‌پناهی زندانی سیاسی کرد که پیش‌تر به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به 16 سال حبس تعزیری محکوم شده بود، هم‌اکنون پنجمین سال حبس خود را سپری می‌کند. این درحالی است که پیگیری‌های مکرر خانواده‌ی وی جهت اعطای مرخصی به این زندانی سیاسی بی‌نتیجه بوده است.
از این خانواده، افشین حسین‌پناهی به دلیل پیگیری پرونده برادرش به یک سال حبس محکوم شد که اخیرا پس از تحمل دوران محکومیت خود از زندان آزاد شده است. هم‌چنین به گفته‌ی خانواده و بستگان این زندانی سیاسی، برادر دیگر وی به نام اشرف حسین‌پناهی به طرز مشکوکی به قتل رسیده است.
انور حسین‌پناهی از فعالان سیاسی و مدنی کرد در تاریخ 15 آبان‌ماه سال 86 از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و به مدت ۶ ماه در اداره اطلاعات قروه در بازداشت به سر برد. وی در این مدت در اثر شکنجه‌های وارده، از ناحیه دنده دچار شکستگی شد.
حسین‌پناهی سپس از سوی دادگاه انقلاب به اتهام" اقدام علیه امنیت ملی" و "محاربه "به اعدام محکوم شد که این حکم با اعتراض وی در دادگاه تجدیدنظر به 16 سال حبس کاهش یافت.
به گفته‌ی وکلای وی، در پرونده‌ی این زندانی سیاسی کرد هیچ‌گونه مدرک یا اعترافی که اتهامات وی را ثابت کند وجود ندارد.
در طی پنج سال گذشته وی تنها یک بار به مدت یک ساعت در بیمارستان شهر سنندج مورد مداوا قرار گرفته است که این مداوا نیز به تشخیص پزشکان کامل نبوده و این زندانی سیاسی نیاز به رسیدگی پزشکی دارد. انور حسین‌پناهی هم‌اکنون از عفونت معده و روده رنج می‌برد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar