lördag 9 juni 2012

شلیک مستقیم نیروهای نظامی مرزی ایران، چهار کشته و زخمی برجای گذاشت



به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مأموران نظامی ایران در منطقه‌ای به نام "وینه‌وداروخان" واقع در مرز سرشیو مریوان و بخش "پنجوین" اقلیم کردستان، بدون هیچ گونه اخطار قبلی به روی جمعی از کاسبکاران کُرد آتش گشوده و در نتیجه یک شهروند کُرد به نام "شیرکو مصطفی"، بیست ساله و ساکن بخش "ماوت" استان سلیمانیه جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

فرد کشته شده بعدها به شهر پنجوین منتقل و سه زخمی دیگر که تاکنون هویت آنان مشخص نگردیده، به درون مرزهای ایران انتقال یافتند.

بنابه گزارش ارسالی و به نقل از شاهدان محلی، نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران تا عُمق یک کیلومتری از خاک اقلیم کُردستان، کاسبکاران کُرد را تعقیب نموده‌اند.

همچنین در این حادثه، نیروهای نظامی ایران با شلیک گلوله موجب تلف شدن 20 رأس اسب باربر کاسبکاران کُرد شدند.

پیشتر نیز نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران، مستقر در مناطق مرزی مریوان و بانه با اقلیم کردستان، در اخطار به کولبران و کاسبکاران منطقه به آنان هُشدار دادند که در صورت تردد در 500 متری حدفاصل مرزی، با شلیک مستقیم این نیروها روبرو خواهند شد و هرگونه مسئولیت عواقب جانی و مالی بر عهده‌ی خود آنان است.

از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطق مرزی کردستان ایران، نُه کولبر کُرد به علت شلیک مستقیم مأموران نظامی، انفجار مین و سرما جان خود را از دست داده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar