söndag 17 juni 2012

پارلمان اروپا علیه حکومت ایران، قطعنامه صادر کرد.


 پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای، تبعیض‌های اتنیکی و مذهبی موجود در ایران را محکوم کرد.

روز گذشته، پارلمان اروپا از تهران خواست که به قانون اساسی خود و مصوبات و پيمان‌هاى بين‌المللى عمل و با اقليت‌هاى اتنیکی و مذهبى رفتار قانونى و عادلانه داشته باشد.

برپایه‌ی گزارش وب‌سایت "العربیه"، در قطعنامه‌ی 11 ماده‌ای پارلمان اروپا از نقض آشکار قوانین و تشدید فشارها بر مردم غیر فارس، ابراز نگرانی جدی شده و در این زمینه، حکومت اسلامی ایران مورد حمله قرار گرفت.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: حکومت ايران، فعالان اقليت‌ها را سرکوب، زندانی، شکنجه و آزار می‌دهد و تحت عنوان "توزيع مواد مخدر" و يا "محاربه"، اعدام مى‌کند.

قطعنامه‌ی پارلمان اروپا با اشاره به حقوق ملیت‌های ساکن ایران نظیر کُردها، عرب‌ها، تُرک‌ها و بلوچ‌ها اعلام کرد: در بُرهه‌ی زمانى اخير شاهد تشديد فشارها عليه اقليت‌ها در ايران بوده‌ايم و حقوق و آزادی‌های مسیحیان، زردشتی‌ها و یهودی‌ها رعایت نمی‌شود و فرصت‌هاى تحصيلى و شغلى از آنان دريغ مى‌شود.

پیشتر نیز احمد شهید در گزارش خود به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، نقض آشکار و سیستماتیک حقوق‌بشر در مناطق اتنیکی ایران را نگران‌کننده توصیف کرده بود.

هم‌اکنون حکم اعدام حدود 20 شهروند کُرد و 6 شهروند عرب اهواز، به اتهام فعالیت سیاسی و فرهنگی، توسط دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران صادر گردیده و همچنین شرایط جسمی و روحی محمدصدیق کبودوند، بنیانگذار سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان وخیم گزارش می‌شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar