fredag 10 augusti 2012

تهدید سه زندانی سیاسی کرد توسط مسئول اداره اطلاعات سنندج


سه زندانی سیاسی کرد به نامهای چنگیز قدم خیر ، شورش رضایی و فردین فرجی از طرف مسئول اداره اطلاعات مورد تهدید قرار گرفتند.
بنا به گزارش ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،
سه فعال سیاسی کرد بنامهای شورش رضایی ، فردین فرجی و چنگیز قدم خیر که در اواخر خرداد ماه سال 1390 توسط نیروهای اطلاعات سپاه دستگیر شده بودند چندی پیش دوباره از طرف مسئول اداره اطلاعات شهر سنندج که خود را با نام مهربان معرفی کرده و به این سه زندانی گفته است که اگر با ما همکاری نکنید و اطلاعات لازم را در اختیار ما نذارید به راحتی میتوان با پرونده سازی بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات شماها در معرض خطر صدور حکم اعدام قرار بگیرید.
بر پایه این گزارش افراد بازداشت شده شورش رضایی اهل شهرستان دیواندره، فخرالدین فرجی ( ۲۷ ساله ساکن روستای ” لنج آوا ” از توابع شهرستان مریوان) و چنگیز قدم خیر اهل شهرستان کامیاران از اعضای یکی از احزاب کردی که دو نفر از آنها پیشتر در درگیر مذکور زخمی شده یودند نام دارند. به گفته منبع یاد شده این سه زندانی به مدت نزدیک به سه ماه در بازداشتگاهای امنیتی شهرهای سنندج و مریوان تحت بازجویی و تحت فشار برای گرفتن اعترافات تلوزیونی قرار گرفته بودند. این سه زندانی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج بسر می‌برند و در فروردین امسال در یکی از شعبات بازپرسی به اتهام محاربه از طریق عضویت در کومله تفهیم اتهام شده‌اند و با توجه به این اتهام نگرانی نسبت به صدور حکم اعدام برای این سه زندانی وجود دارد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar