lördag 4 augusti 2012

آغاز دور تازه ای از شعارهای اعتراضی در ایران

به گزارش خبرگزاریها از تهران شعارها علیه خامنه ای و دولت در طی روزهای گذشته افزایش یافته است. بررسی های گذشته حاکی از آن است که شعارهای اعتراض آمیز علیه خود خامنه ای به شدت در حال افزایش است و بیشتر شعارها در ایستگاهای اتوبوس؛مترو،و در مکان های عمومی صورت گرفته است و هر روز به شعارها افزوده میشود که علت آن گرانی های سرسام آور مواد غذایی و لبنیات گزارش شده است . با آمدن ماه رمضان اعتراض های مردم شدت گرفته است پیشتر جوانان و دانشجویان با نصب شعارهایی مانند (مرگ بر دیکتاتور)، (مرگ بر خامنه ای)،(ما گرانی نمیخواهیم) (دیکتاتور باید برود) اعتراض خود را نسبت به دولت نشان داده بودند اتفاقاتی که هر روز ملت ایران شاهد آن هستند بالا رفتن قیمت های بیش از حد مواد غذایی و لبنیات که مایحتاج اولیه ی هر شهروند ایرانی است، که با اعتراض ها ی جدی مجلس همراه شده است اما با طرح های اقتصادی که دولت در پیش گرفته است جوابگوی مردم نیست و با نارضایتی مجلس همراه شده است در این روزها که مردم توان خرید مرغ ندارند هر روزبرای به دست آوردن مرغ دولتی در صف های طولانی ساعت ها انتظار می کشند و هفته ی گذشته در یکی از همین صف های طولانی که از صبح زود جریان داشت پیرمردی که برای خرید مرغ آمده بود در تره بار خیابان در دشت ( نارمک و رسالت) به دلیل ازدحام جمعیت زیر دست و پا ماند و مرد. و محمود احمدی نژاد در طی روزهای گذشته از ذخیره ی برای سه ماه خبر داده است تا اوضاع حاکم بر جامعه که گریبان مرم ایران به خصوص اقشار کم در آمد را گرفته است را به حالت نسبی برگرداند این موضوع هم به صف مشکلات عمده ی مردم اضافه شده وپیشترپانتتا وزیر دفاع آمریکا در سخنان خود از تحریم ها ابراز امیدواری کرده بودو اشاره به فلج شدن اقتصاد ایران کرده بود. و هر روز نگرانی ها از گرانی های سرسام آور برای مردم بیشتر و بیشتر می شود،رشد گرانی ها به گفته رسانه های داخل کشور در طول سی سال گذشته بی سابقه بوده است و قیمت ها افسار گسيخته بوده است،مسئولين هم که هيچ پاسخگو نبوده و مدام اين گراني ها و بي کفايتي ها را به گردن استکبار جهاني مي اندازند.  مردم را از گفتگو درباره ی این مشکلات با رسانه ها منع کرده اندو همزمان با افزایش قیمت کالا و مواد غذایی و افزایش تورم خیابان خوابی و پارک خوابی در ایران رشد زیادی داشته و یکی از مشکلات بزرگ جامعه ی امروزاست که باعث معضلات بزرگی از جمله فساد شده است و در طی روزهای گذشته تهران، اصفهان و کرمانشاه از بالا رفتن نرخ تاکسی ها صحبت می شود تا دو برابر و حتی بیشتر از مسافران می گیرند و در مقابل  این اعمال تاکسی ها هیچ اقدام و نظارتی صورت نگرفته است که منجر به اعتراض اکثریت مردم در شهر ها شده است. رئیس بانک مرکزی ایران گفته است که تنها  به زائران عربستان،عراق و سوریه ارز تعلق میگیرد و دانشجویان و مسافران دیگر ارز تعلق نمی گیرد و اشاره داشته است با این طرح تا حد زیادی صرفه جویی خواهد شد.

بنا به گزارش روزنامه همشهری در طی روز های گذشته خبرهای از جیب بری در صف های پر ازدحام و شلوغ مرغ به گوش می رسد و در یکی از این صف های فشرده پنج زن که برای خرید مرغ دولتی ساعت های طولانی در صف انتظار می کشیدند به دلیل برخورد با کولر گازی که دچار برق گرفتگی شدید شده بودند سه نفر از آن ها جان خود را از دست دادند این حادثه در تهران و در محلی به نام خاوران اتفاق افتاده است. مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از صف های طولانی و برق گرفتگی و جیب بری در این صف ها که به تازگی به دغدغه های بزرگ جامعه افزوده شده ابراز نگرانی کرده وبه خاطر اشتباهای سیاسی، اقتصادی از دولت انتقاد کرده است و گفته این هشدار بزرگی به دولت است. در همین حال فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده است که سیما صحنه های مرغ را به هیچ عنوانی در تلویزیون نشان ندهند و هیچ خبری در این خصوص منتشر نکنندتا مسئولین  بتوانند جلوی این گرانی های بی سابقه را بگیرند، با این حال هر روز شاهد تحریم های سنگین تری علیه یران می شویم و روز به روز قیمت کالا ها در ایران افزایش مییابد.

اسدلله عسگر اولادی عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی اشاره کرده که جمهوری اسلامی هر روز بیشتر شلاق تحریم ها را حس می کند و با این کار مردم ایران است که ضربه ی اصلی را می خورند و قدرت خرید برای آن ها مشکل و زندگی را برای مردم تنگنا می کند. باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز به توطئه های داخلی و خارجی ندارد و ریشه ی تمام مشکلات حال حاضر مربوط به تحریم ها است و می توانیم بگوییم بی کفایتی و بی تدبیری مسولین یکی از دلایل اصلی می باشد و با گذشت سی و سه سال ازعمر انقلاب در هیچ حوزه ا ی حرف و یا ایده های نو نداریم که به ملت کمک کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar