måndag 20 augusti 2012

استمرار کشته شدن شهروندان کُرد توسط نیروی انتظامی

چند روز پیش و در شهرستان سردشت، تیراندازی نیروی انتظامی موجب کشته و زخمی شدن ٢ شهروند کُرد شد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا: در حالی که دو شهروند کُرد به نام‌های "شریف" و "بختیار یوسف نژاد" ٢٣ ساله با ماشین شخصی خود در حال عبور از جاده‌ی شلماش-سردشت بودند، از سوی نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران هدف گلوله قرار گرفته که بختیار به دلیل اصابت گلوله در دم جان باخته و شریف نیز با اصابت گلوله به ناحیه‌ی ران مجروح می‌گردد که این مسئله منجر به شکستگی شدید استخوان ران وی شده است.
شاهدان عینی به خبرنگار آژانس کُردپا گفته‌اند: نیروی انتظامی بدون هیچ بهانه‌و دلیلی ماشین این ٢ جوان کُرد را هدف قرار داده است.
این اقدام نیروی انتظامی موجب ایجاد رعب و وحشت شدید در محل اتفاق شده بود.
پس از این حادثه، از سوی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی به خانواده جوان کشته شده اخطار گردیده که مراسم ختم وی باید در نهایت آرامش برگزار گردد و آنها حق اطلاع رسانی در مورد این حادثه را ندارند.
با استناد به آمار ثبت شده در مرکز آمار آژانس کُردپا، از آغاز سال جاری تا کنون 20 نفر از شهروندان کُرد در نقاط مختلف مناطق کُردنشین ایران هدف گلوله نیروی انتظامی قرار گرفته و جان خود را از دست داده‌اند.
پدیده شلیک به شهروندان کُرد در جاده‌ها و مناطق شهری، قریب به یکسال است که در مناطق کُردنشین آغاز شده و شاهدان عینی و مردم بومی منطقه بر این باورند که این اقدامات نیروی انتظامی بدون دلیل و به صورت تعمدی صورت می‌گیرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar